Een van onze speerpunten, iets waar we allebei goed in zijn, is oog voor detail.
Ik denk dat dit een heel belangrijk item is in ons werk als event managers.

Een tijdje geleden heeft een lieve vriendin van mij daar een stukje over geschreven
met als titel :  “God is in the details”.

Ik weet niet wat er gebeurde op het moment dat ik het las, maar er werd iets aangeraakt diep van binnen. Ja, zo zit ik ook in elkaar. Het gaat niet over religie of over een hogere macht. Voor mij heeft het te maken met vertrouwen en respect.

Het vertrouwen dat we krijgen van onze opdrachtgevers. Het respect dat we voor ze hebben, voor de boodschap die ze over willen brengen en voor hun deelnemers.

“Taking Care”, dekt wellicht beter de lading dan “zorgen voor”. Het is een nuanceverschil, maar het geeft wel weer dat we met  heel veel respect een event organiseren. Wij duiken er zo diep in, dat geen detail over het hoofd wordt gezien.

Het stukje ontroerde me ook, want menigmaal krijg ik dingen te horen als: “heb je haar weer met haar details”, of “het hoeft niet allemaal perfect hoor”.

Alsof oog voor detail iets negatiefs is….

Het maakte mij duidelijk waarom ik details belangrijk vindt. Alles moet kloppen.

Zowel de grote lijnen van een event alsook de kleine details. Dat zijn we aan onze opdrachtgevers verplicht. En begrijp me goed, ik bedoel hier niet het soort verplichting als zijnde “dat hoort er nou eenmaal bij”.

Zeker niet. Het gaat voor ons veel dieper. Met onze diensten willen wij een positieve bijdrage leveren aan de levens van anderen. Het doordringt alles wat wij doen en hoe we het doen. En dan is elk detail van belang… toch?

Je krijgt nooit een tweede kans voor een eerste indruk.

Een mooi voorbeeld van oog voor detail begint al voor aanvang van de training.

Ben je wel eens naar een event geweest waar je een sticker met je naam op je overhemd of jurk geplakt kreeg? Of zo eentje van plastic met een veiligheidsspeld aan de achterkant die een gaatje in je blouse maakte?

Wat voor indruk maakte dat op jou? Zeg nou zelf, daar werd je toch niet vrolijk van?

De registratie is het eerste waar de deelnemers mee te maken krijgen, dus dit moet gewoon goed geregeld zijn. En een professionele badge met hun naam en de naam van de training daar duidelijk op geprint (NIET geschreven) is een eerste vereiste.

Je zit niet te hannessen met stickers die halverwege de ochtend al los laten of met het feit dat de deelnemers de badge in hun tas doen, omdat ze deze niet op hun kleding willen spelden.

Het lijkt misschien een klein detail, maar het is een detail die grote consequenties kan hebben voor de beleving van de deelnemers.

Want zoals ik al schreef:

Je krijgt nooit een tweede kans voor een eerste indruk!!

 

Wat zijn voor jou belangrijke details in een training?
We lezen het graag in het commentaarveld hieronder!

Make it a WOW day!

Anja & Ingrid