Techniek biedt meer dan alleen de ‘WOW’ – factor bij evenementen en trainingen.
Het stelt je in staat om meer te doen in minder tijd, stroomlijnt de procedures en helpt je de connectie met de deelnemers te vergemakkelijken.

Gebruik jij digitalisering als onderdeel van je event voorbereiding?

Technologie maakt een groot onderdeel uit van ons persoonlijk leven en alleen al om die reden moet het deel uitmaken van je event. Zelfs degenen onder ons die niks van techniek snappen, gebruiken het in verschillende dagelijkse toepassingen.

Door gebruik in het dagelijks leven verwachten de deelnemers dit ook bij een training.
Daarom heeft digitalisering invloed op alle aspecten van jouw event.

Denk bijvoorbeeld aan:

  • Event marketing
  • Event planning
  • Kaartverkoop
  • Registratie

 

Maar hoe speelt digitalisering een rol in jouw eventstrategie?
En welke vormen zou het moeten hebben??

 

De rol van digitalisering bij jouw event

 

Betrokkenheid verbeteren

De kans is groot dat dit een belangrijk item is voor je event. De meeste trainers willen meer betrokkenheid hebben met de deelnemers, omdat ze weten dat dit de ticketverkoop stimuleert en loyaliteit vergroot. Maar hoe gebruik je digitale oplossingen hierbij?

Laten we eerlijk zijn, de meeste mensen zijn verslaafd aan hun smartphone. Waarom dit niet gebruiken om interactie te hebben met de deelnemers? Je kunt bijvoorbeeld real-time social media-interactie projecteren en de deelnemers uitnodigen hieraan mee te doen. Wie vindt het nou niet cool als zijn facebookpost op het scherm verschijnt? Het zorgt ervoor dat de anderen dit ook willen en wat gebeurd er dus? Zij gaan ook berichten posten en dat is nou precies wat je wilt!

 

Tijdsbesparing

Waarom beantwoorden de meeste CEO’s niet zelf hun telefoon?

Omdat ze daar geen tijd in willen steken. Er zijn andere dingen die voor hen belangrijker zijn om te doen. Hetzelfde geldt voor sommige van jouw eventplannings activiteiten. Waarom per mail of per telefoon mensen registeren wanneer het zoveel sneller is als iemand zich online kan aanmelden?

Automatiseer zoveel als mogelijk is, zodat je tijd bespaart voor zaken die je persoonlijke aandacht nodig hebben.

 

Veelgestelde vragen beantwoorden

Digitalisatie zorgt ervoor dat de deelnemers alle benodigde informatie over het event binnen handbereik hebben wanneer ze maar willen. Antwoorden zijn altijd up-to-date en kunnen in realtime worden aangeboden. Vergeet niet het belang van een routebeschrijving naar je event of de mogelijkheden aangeven waar ze kunnen parkeren.

 

Feedback faciliteren

Vergeet de papieren formulieren. Digitalisering helpt je belangrijke feedback op een veel interactievere manier te verzamelen. Je kunt de deelnemers tijdens het event naar jouw website laten gaan om daar het feedbackformulier in te vullen.

Je kunt de aanwezigen ook vragen om een ​​video testimonial van jouw event te uploaden. Mensen houden van video, ze vinden het leuk om te maken en te bekijken.

 

Delen in hun netwerk

Een van de meest waardevolle vormen van marketing is mond-tot-mondreclame. Het is het meest geloofwaardige voor nieuwe prospects. Deelnemers die op social media delen wat ze bij jou leren en ervaren, zorgen voor een enorme boost van jouw event. Zorg ervoor dat je de deelnemers jouw hashtag geeft. Als jouw training hen waardevolle informatie biedt, zullen ze in de toekomst waarschijnlijk bij je terugkeren en mensen uit hun eigen netwerk meenemen!

 

Conclusie

Digitalisering is een van de grootste veranderingen van de laatste tijd. Van verbeterde e-mailmarketing tot registratie. Waarschijnlijk is het ook onderdeel van jouw event.

 

We zijn heel benieuwd waar jij het allemaal voor gebruikt.
Laat het ons weten in het commentaarveld hieronder, zodat je ook anderen kunt inspireren!

 

Make it a WOW day!

Anja & Ingrid